استاندارد هاي بالا ترمووود (ترموود)

۸ بازديد

شما مي توايند مقاله نگهداري از كفپوش ترموود را مطالعه كنيد. پس از انجام اين كار چوب ترمو در دماي محيط براي خنك شدن نگهداري شده و پس از رسيدن دماي چوب ترموود به 100 درجه با پاشيدن آب و بخار آب دماي آن را كاملا كاهش ميدهند. به عنوان مثال ، نقطه شكست طول براي فولاد 5.4 كيلومتر ، براي فولاد روكش شده با كروم 6.8 كيلومتر و براي فولاد 17.5 كيلومتر مي باشد ، در صورتي كه نقطه شكستگي براي چوب درخت صنوبر 19.8 كيلومتر و براي چوب درخت راش 28.3 است. اين گروه به عنوان مثال شامل، ترپن، چربي، موم يا اسيد فنيك مي باشد. به عنوان مثال چوب درخت فان (Birch) كه عمليات حرارتي روي آن انجام شده خصوصيات نزديكي نسبت به استخوان دارد. پرگولا نيز مانند آلاچيق سازهاي است كه از همه طرف باز است و از آن در باغها و محوطه ويلاها استفاده ميشود اما تفاوتهايي با آلاچيق دارد چرا كه براي اجراي سقف آن از الوارهاي چوب با فاصلههاي معين استفاده ميكنند در صورتي كه سقف آلاچيق كاملا يكدست است.

 

دو رده بندي استاندارد براي تيمار ترمووود موجود است: ترمو- اس و ترمو- دي. استفاده كردن از سقف چوبي در منزل باعث مي شود كه تمامي بخشهاي نيز به خوبي به چشم بياييد و باعث زيباتر شدن يك محيط خانه خواهد شد به نظر ما بهتر است كه در مورد سقف هاي چوبي كمي حساسيت خود را كمتر كرده و تمامي بخشها واقعا نياز به سقف چوبي نيست بلكه بخشي يا قسمتي از سقف را آذيين بندي به نماي چوب بكنيد بهتر است، حتما هزينه ي سنگين آن باعث مي شود كه به اين مهم نيز فكر كرده باشيد اما در بخشهاي منزل يا محيط كاري يا ويلاها اين سقف چوبي را معماران درجه يك كشور به يك قسمت اختصاص خواهند داد و از چوب كردن تمامي بخشها ناگيزر دور خواهند شد. صاف و صيقلي بودن سطح چوب ترموود اصل (گندگي و رنده كاري چوب) قابل مقايسه با ترموود تقلبي نيست.

 

در اين مرحله با روش باران استوايي و پاشيدن آب بر روي چوب­ها دماي آنها را كاهش داده و سبب رسيدن چوب به رطوبت مورد نظر و حصول ويژگي تعادل رطوبتي ميگردد، كه نتيجه آن داشتن چوبي با رطوبتي معادل %6-4 است. چوب ترموود يك ماده نازا (Sterile) مي باشد و مواد سمّي در آن پيدا نمي شود بنابراين اين چوب از لحاظ سمّي بودن قابل اعتماد مي باشد كه عاري از هر سمّي است كه به انسان و محيط اطراف زيان برساند. از آنجا كه هيچ ماده شيميايي مضر در طول فرآيند در آن اضافه نمي شود، اين نوع چوب ها فقط شامل مواد تجديد پذير مي باشد. به كار گيري چـوب در ساختمان از سالـيان پـيش كار بسيار پسنديده اي بوده است، با اـين حال خصوصـيات فـيزـيكـي چـوب محدودـيت هاـيـي در اجرا به وـيژه در فضاـي باز اـيجاد مـيكند ، با گذشت زمان انسان متوجه شد كه حرارت دادن به چـوب باعث افزاـيش دوام آن خواهد شد ، در حقـيقت چـوب ترمو ـيا همان ترموود از طرـيق حرارت دادن به چـوب در دماـي زـير ـيكصد و هشتاد درجه سانتـي گراد تحت شراـيط خاص و با زمانـي حدود 50 تا 100 ساعت بسته به نوع چـوب اولـيه اـيجاد مـيشود ، در پروسه حرارت دادن اكسـيژن از محـيط حذف مـيشود تا امكان سوختن چـوب از بـين برود.

 

همانطور كه ميدانيد، حتي ??? درجه سانتي گراد نيز دماي بسيار بالايي است و امكان آتش گرفتن چوب در اين مرحله بالا است. استاندارد هاي بالا ترمووود (ترموود) امكان استفاده از آن را در فضاهاي مرطوب و باز مانند استخرها ، در ساخت و توليد مبلمان فضاي باز و نماي چوب ساختمان ها ايجاد ميكند. بعضي از گونه هاي چوب مانند سرو و كاج ها كه بوي رزين مي دهند داراي بوي مطبوعي مي باشند. رنگ ترمووود حاوي مواد شيميايي مي باشد كه دركليه بافت دروني چوب ترموود و به ميزان كمتري در سطح بيروني چوب ترموود وجود دارد، بوي حاصل از مواد شيميايي چوب نيز مانند رنگ ها در ديواره هاي سلولي آن ذخيره مي شوند . چوب ترمو يك محصول طبيعي سازگار با محيط زيست است كه به راحتي مي توان ماشينكاري و نصب كرد. چون برگرفته از طبيعت بوده و از ماده شيميايي براي خشك كردن و آماده سازي آن استفاده نشده براي اكوسيستم و محيط زير مضر نبوده و يك سازه سازگار با محيط زيست به شمار ميآيد. رنگ زيباي اين چوب ها آن ها را براي استفاده در نماي ساختمان ها مناسب مي كند. روكش هاي چوبي ظاهري بسيار زيبايي به هر سطح مي بخشد اين نوع روكش هاي چوب ترمو در رنگ ها و بافت هاي متنوعي موجود است و حتي سال ها پس از نصب مي توانيد زيبايي سابق آن را بازيابي كنيد.

منبع : بست چوب

 

http://www.edu.fudanedu.uk/user/shaniduke2/

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://bestchoob.com/

http://fudanedu.uk/user/shaniduke2/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:ShaniDuke2

https://lib02.uwec.edu/ClarkWiki/index.php?title=User:ShaniDuke2

https://git.sicom.gov.co/ShaniDuke2

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://bestchoob.com/

http://jobs.ict-edu.uk/user/538422/

http://www.ict-edu.uk/user/526471/

https://git-dev.dartmouth.edu/ShaniDuke2

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.