فوايد اعجاب انگيز شيره انگور در درمان بيماري ها و حفظ سلامتي

۴ بازديد

شيره انگور يا دوشاب محصول انگوري است كه از شيره انگور به دست مي آيد. در مقايسه با انگور، شيره انگور اصل كالري بالايي دارد و مصرف مقدار كمي از آن انرژي از دست رفته را جبران مي كند. اين شهد خوشمزه حاوي ويتامين هاي A، B و C و مواد معدني مانند آهن، منيزيم، فسفر و كمي كلسيم است. با اين حال، شيره انگور خانگي براي همه افراد توصيه نمي شود و مي تواند براي برخي افراد مضر باشد.

در زير به برخي از مزايا  شيره انگور اشاره شده است. شيره انگور را دبس يا دوشاب مي گويند. طبيعت اين غذا گرم و غني است و افراد زيادي مي توانند از آن استفاده كنند. همچنين برخي از افراد از شيره آن نوشيدني درست مي كنند كه بسيار بهتر است و نوشيدني گرم است. بهترين زمان براي استفاده از شيره انگور فصل سرد است و به دليل خواص مفيدي كه در التيام و تسكين بيماري ها دارد، فصل سرد است پس بهتر است در برنامه غذايي خود جاي آن را خالي كنيد.

همچنين مي توانيد بهترين شيره انگور ملاير را از همين لينك تهيه كنيد. شيره انگور خانگي به شرط داشتن كيفيت تنها نوع شيره انگور توصيه شده توسط تمامي اطبا طب سنتي مي باشد.

 

ويژگي هاي شيره انگور اصل

 

1- شيره انگور نبايد در يخچال نگهداري شود و اگر خارج از يخچال خراب يا ترش شود شيره مناسبي نيست و آبكي مي شود.

2- آب ميوه هاي رقيق شده حاوي آب ميوه بيشتر، آب كمتر و شكر كمتري هستند. بنابراين آب ميوه با غلظت مناسب حاوي مواد مغذي بيشتري است و مغذي تر است.

3- رنگ شيره مرغوب بايد تميز و كثيف نباشد.

4- شيره انگور مرغوب از انگور شيرين مرغوب تهيه شده است. بنابراين، اين محصول را بايد از يك مكان مطمئن و قابل اعتماد خريداري كرد.

 

خواص  درماني شيره انگور

 

بعضي از خواص بي شمار شيره انگور درجه يك را در اينجا بر خواهيم شمرد.

 

1. افزايش سلامت استخوان ها با شيره انگور

 

شيره انگور خانگي ساختار استخوان را تقويت مي كند زيرا منبع خوبي از كلسيم است. همچنين نوشيدن شيره انگور خانگي به بهبود سلامت دندان كمك مي كند. اين غذا نيروي انقباض عضلاني را نيز افزايش مي دهد. مصرف شيره انگور خانگي از بدن در برابر بيماري هاي استخواني به خصوص در دوران پس از يائسگي محافظت مي كند.

 

2. بهبود ميل جنسي

 

مصرف شيره انگور خانگي به توليد سالم هورمون هاي جنسي كمك مي كند. اين ماده غذايي با افزايش ميل جنسي از سلامت جنسي مردان محافظت مي كند.

 

3. درمان يبوست با شيره انگور مرغوب

يكي ديگر از مزاياي سلامتي شيره انگور خانگي اين است كه به رفع يبوست كمك مي كند. اين غذا باعث آرامش معده و روده مي شود.

 

4. شيره انگور خانگي سرشار از مواد معدني

 

مصرف شيره انگور خانگي مي تواند نياز روزانه بدن به كلسيم، پتاسيم، منيزيم و آهن را تامين كند. شيره انگور اصل به دليل وجود مقدار زيادي مواد معدني مي تواند براي بارداري، شيردهي و رهايي از بيماري هاي مختلف بسيار مفيد باشد.

 

5. درمان كم خوني با شيره انگور عسلي ملاير

 

شيره انگور خانگي حاوي آهن است و مي تواند از كم خوني جلوگيري كند. اين غذا يك سوم آهن مورد نياز روزانه بدن را تامين مي كند. شيره انگور اصل همچنين ميزان خون را در بدن افزايش مي دهد.

 

6. افزايش انرژي

 

به دليل سرما، به خصوص در فصل زمستان، بدن انسان ضعيف مي شود. مصرف شيره انگور اصل باعث تقويت بدن و محافظت از آن در برابر بيماري ها مي شود.

 

7. مفيد براي بارداري

 

از آنجايي كه شيره انگور اصل حاوي مواد معدني زيادي است، استفاده از آن در دوران بارداري و شيردهي بسيار مفيد است.

 

8. كاهش درد قاعدگي با شيره انگور اصل

 

در برخي موارد علت دردهاي قاعدگي كمبود آهن است. شيره انگور خانگي حاوي آهن است و مي تواند از دردهاي قاعدگي جلوگيري كند. علاوه بر اين، مواد معدني مانند كلسيم و منيزيم مي توانند از لخته شدن خون جلوگيري كنند. دردهاي قاعدگي با اين روش درمان مي شود. مصرف شيره انگور اصل همچنين مي تواند از ماهيچه هاي رحم محافظت كند.

 

9. سلامت سلول هاي بدن

 

مصرف شيره انگور خانگي به بازسازي سريع و آسان بافت پوست كمك مي كند.

 

10. افزايش گلبول هاي قرمز با شيره انگور قرمز

 

شيره انگور خانگي همچنين مي تواند با افزايش سرعت توليد گلبول هاي قرمز، سيستم ايمني بدن را تقويت كند.

 

11. بهبود رشد كودكان

 

نوشيدن شيره انگور اصل براي رشد كودكان بسيار مفيد است. شيره انگور اصل سرشار از مواد معدني و ويتامين است و به ساختن بدن كمك مي كند.

 

12. حفاظت از سيستم عصبي با شيره انگور محلي

 

شيره انگور خانگي به دليل منيزيم موجود در آن، سطح كلسيم را در اعصاب و عروق خوني متعادل كرده و اعصاب را آرام مي كند.

 

13. رفع سردرد و خستگي

 

شيره انگور خانگي حاوي ويتامين ها و مواد معدني است كه خستگي و سردرد را كاهش مي دهد.

 

نحوه استفاده از شيره انگور ملاير

 

شيره انگور اصل را مي توان به روش هاي مختلفي مصرف كرد.

اگر از شيره انگور خانگي براي درمان كم خوني استفاده مي كنيد، بايد هر روز صبح يك يا دو قاشق چايخوري بنوشيد. توليد آهن را در بدن افزايش مي دهد و از كم خوني جلوگيري مي كند. اما رايج ترين روش استفاده از شيره انگور مخلوط كردن آن با آرد و خوردن آن براي صبحانه است.

 

نوشيدن شيره انگور خانگي بر وزن بدن تأثير مي گذارد

 

آب ميوه معمولاً نوشيدني است كه از ميوه هايي مانند انگور تهيه مي شود. اين غذا منبع خوبي از كربوهيدرات و كلسيم است. روش هاي مختلفي براي نوشيدن شيره انگور اصل وجود دارد. تا زماني كه مصرف شيره انگور خانگي در حد متوسط ??باشد براي شما مشكلي ايجاد نمي كند. اما اگر بيش از حد شيره انگور اصل مصرف كنيد، مي تواند منجر به افزايش وزن شود.

مصرف زياد برنج و شير به خصوص در وعده صبحانه مي تواند منجر به افزايش وزن شود. به عبارت ديگر، غذاي مصرف شده با آبميوه مي تواند بر وزن بدن تأثير بگذارد.

برخي افراد شيره انگور خانگي را به رژيم غذايي خود اضافه مي كنند. آنها براي جلوگيري از اثرات مضر شكر و تامين كلسيم و كربوهيدرات مورد نياز بدن خود به جاي شكر از شيره انگور اصل استفاده مي كنند. بنابراين هم مصرف قند را كاهش دهيد و هم كلسيم بدنتان را تامين كنيد.

 

 

فوايد شيره انگور اصل براي رحم

 

از فوايد شيره انگور اصل براي كاهش بي حالي و ضعف استفاده مي شود. شيره انگور با آرد كنجد يك غذاي كامل است. شيره انگور اصل خاصيت گرمي دارد. به همين دليل از خواص شيره انگور براي رحم استفاده مي شود. اين غذا سردي رحم را از بين مي برد و به كاهش انقباضات آن كمك مي كند.

 

شيره انگور خانگي دردهاي قاعدگي را تسكين مي دهد

 

در طب سنتي از خواص شيره انگور اصل براي درمان قاعدگي و درد استفاده مي شود. توصيه مي شود در طول دوره قاعدگي غذاي گرم بخوريد. شيره انگور خانگي در كنترل خونريزي بيش از حد بسيار مفيد است. خواص شيره انگور اصل براي مدت معيني خون از دست رفته در اين مدت را باز مي گرداند. در اين مدت مي توانيم از اين غذا به عنوان نوشيدني استفاده كنيم.

 

چرا بايد در دوران بارداري شيره انگور اصل بخوريم؟

 

يكي از بهترين خواص شيره انگور خانگي در دوران بارداري، افزايش انرژي است. شيره انگور خانگي انرژي مي دهد و استرس را كاهش مي دهد. خواص شيره انگور اصل در دوران بارداري از آسيب به لوله عصبي جنين جلوگيري مي كند. شيره انگور خانگي به رشد سلول هاي مغز جنين كمك مي كند. همچنين از ديابت بارداري جلوگيري مي كند. زيرا حاوي قند طبيعي است. نوشيدن شيره انگور خانگي در دوران بارداري يبوست را برطرف مي كند و از بواسير پيشگيري مي كند. شيره انگور خانگي يك ملين طبيعي است و براي زنان باردار توصيه مي شود.

 

قيمت شيره انگور ملاير

 

اولين توصيه ما تهيه شيره انگور عسلي ملاير است. براي استعلام قيمت شيره انگور ملاير روي همين لينك كليك كرده تا بهترين شيره انگور در ايران را در منزل تان داشته باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد