مشاوره ماليات شركت ها

۴۴ بازديد

مشاوره ماليات شركت ها

مشاوره ماليات شركت ها عبارت از دريافت برنامه براي صرفه جويي در هزينه جهت تداوم شركت و سرمايه گذاري اصولي براي پيشرفت سازمان است زيرا اگرچه بسياري از مديران مشمول پرداخت ماليات مي شوند و بايد در مدت زمان مشخص آن را پرداخت نمايند به دليل نبود و كمبود اطلاعات متحمل هزينه هاي جبران ناپذير مالياتي مي شوند.

چه شركت هايي (اشخاص حقوقي) مشمول ماليات مي شوند؟

تعريف كلي اي كه براي دريافت ماليات تعيين شده است بيان مي‌كند كه تمامي كساني كه شاغل هستند، دستمزد مي‌گيرند و از خدمات بيمه تأمين اجتماعي برخوردار هستند بايستي ماليات پرداخت كنند.

هر ساله در اظهار نامه‌هايي كه از سوي وزارت اقتصاد و دارايي صادر مي گردد ميزان مالياتي كه اشخاص حقيقي و حقوقي بايد پرداخت كنند اعلام مي شود. هم چنين ميزان آن كه هر سال محاسبه مي گردد متفاوت است و بسته به شرايط اقتصادي و ركود و تورم اين محاسبات انجام مي شود.

مشاور مالياتي كيست؟

مشاور مالياتي تنها فردي است كه مي تواند به سبب علم و اطلاع خود و سال‌ها تجربه در حوزه‌هاي مالي، حسابداري و اطلاع از قوانين مالياتي و حقوق و دستمزد، پرونده هاي ماليتان را در مراجع قانوني اداره نمايد.

فراموش نكنيد براي اداره پرونده هاي مالياتان، تنها يك مشاور مي داند « بهترين راه چيست؟  »

 

معرفي مدير فني گروه مشاوره ماليات شركت ها(اشخاص حقوقي)

جناب آقاي افشين فتحي

سوابق كاري مهم:

  • رئيس حسابداري گروه فن آوا – شركت فن آوا كارت
  • معاون مالي، اداري و برنامه ريزي اقتصادي شركت تجارت الكترونيك بانك دي
  • معاون مالي، اداري و برنامه ريزي اقتصادي بهروي تهران بزرگترين شركت مهندسي ريلي كشور

 

گواهينامه ها و افتخارات:

  • عضو انجمن مهندسي مالي ايران و خاورميانه
  • عضو انجمن حسابداري مديريت
  • تجزيه و تحليل صورتهاي مالي مطابق با استانداردهاي روز
  • ايزو – IMQ
  • مسلط به قوانين ماليات و ماليات بر ارزش افزوده و تحليل مفاهيم
  • كدينگ سيستم هاي حسابداري و قيمت تمام شده
  • لايحه نويسي و

 

h9ey_s19.png

چرا نياز به مشاوره ماليات شركت داريم؟

اطلاع از قوانين پيچيده، بخشنامه‌هاي به قولي خلع الساعه كه فاصله تصويب برخي از آنها تنها يك شبانه روز است و ابهامات و تعارض هايي كه در قوانين مالياتي وجود دارد، كاري بس دشوار و البته بسيار تخصصي است، تلاش براي فهم اين قوانين نتيجه اي جز اتلاف وقت در پي نخواهد داشت و در نهايت هم منتهي به پرداخت ماليات سنگين تر و خسارت هاي گاها جبران ناپذير مي شود، مجموع اين موضوعات ضرورت بهره گيري از مشاوره مالياتي را برايتان ايجاد مي كنيد .

حتي مي توانيد در يك آزمون كوتاه با اين چهار پرسش ضرورت بهره گيري از مشاوران مالياتي را بهتر درك كنيد:

آيا مي دانيد قوانين مختص حيطه شغليتان چيست ؟

آيا مي دانيد عدم پرداخت ماليات چه عوارض ناخوشايندي برايتان در پي خواهد داشت؟

آيا مي دانيد قانون براي مودياني كه به وظايف قانونيشان عمل مي كنند، تسهيلاتي در نظر گرفته است؟

آيا مي دانيد چگونه از جريمه‌هاي احتمالي قانون‌گذار خلاصي يابيد؟

بهره گيري از مشاوران مالياتي تنها راه نجات شما براي پرداخت ماليات اضافي است

 

نقش ماليات در بقاي واحدهاي توليدي چيست؟

ماليات مقوله‌ ايست كه داد بسياري از صاحبين مشاغل را درآورده است، در اين ميان تنظيم اظهارنامه‌هاي مالياتي نادرست سهم بسزايي در تحميل هزينه هاي مالياتي جبران‌ناپذير دارد، شايد به كرات ديدهايد به پرونده مالياتي شركتي بزرگ به سبب اداره مدير مالي حاذق، مالياتي معقول تعلق گرفته، ولي پرونده برخي كسب و كارهاي خرد به جريمههاي مالياتي سنگيني ختم گرديده است.

براي شما به عنوان يك كارآفرين تكان دهنده خواهد بود اگر بدانيد، ?? درصد از مديران به سبب تحميل اين هزينه‌ها عطاي كسب و كارشان را به لقاي آن بخشيده اند و ورشكست شده‌اند. در اين ميان ?? درصد از موديان فرار از ماليات را به قرار ترجيح داده اند كه اين راه هم در آخر به تحميل جرائم مالياتي به مراتب سنگين تر از ماليات ختم شده، زيرا مأموران مالياتي سازمان امور مالياتي به قدري در كار خود مجرب هستند كه مي توانند به راحتي مو را از ماست بيرون كشيده و حتي سوزن را در انبار كاه پيدا كنند.

 

مزاياي مشاوره مالياتي

?- شركت ها بايد بدانند واحد تجاريشان مشمول چه مالياتي مي گردد؟

?- رسيدگي مالياتي به چه صورت است ؟

?- به چه صورت مي توانند از جرائم و ماليات هاي سنگين خبر دار شوند ؟

?- به چه نحوي دفاتر و سيستم خود را كدينگ كنند كه در زمان گزارش گيري دچار مشگل نگردند؟

?- كمك به مديران عالي شركت ها در تصميم گيري هاي مهم و اساسي

?- اطلاع از قوانين و بخشنامه هاي به روز

?- لايحه نويسي حرفه اي و دفاع از حقوق شركت و جلوگيري از ضرردهي شركت

?- انجام و مشاوره و ارشاد به موقع موارد قانوني شركت در موعد مورد نظر

مشاوره مالياتي چه نتايجي در بر دارد ؟

?- بستن قراردادها، اسناد و صورت هاي مالي شما به بهترين شكل ممكن

مديران بايد ماليات خود را در مدت زمان مشخصي پرداخت نمايند در حالي كه در اين زمينه علم و اطلاعي هم ندارند يا با كمبود اطلاعات خود متحمل اشتباهات جبران ناپذير مي شوند و بخش عمده درآمد و گاها سرمايه شان را به دولت پرداخت مي كنند، در مشاوره مالياتي خبري از اين فرصت سوزي ها و خسارت هاي مالي نيست، اسناد به بهترين شكل تنظيم و در نهايت مالياتي منصفانه پرداخت خواهيد كرد.

?- خالي شدن ذهن مديران ارشد و هيات مديره از مشغله هاي مالي به عنوان مهم ترين دغدغه اصلي آنها

به عنوان مدير هر روزه با چند چالش مواجه هستيد؟ اداره و سرپا نگه داشتن يك مجموعه و پرداخت حقوق هر كارمند در شرايط فعلي اقتصادي، خود چالشي است كه هر ماه براي يك مدير تكرار مي شود و ديگر مجالي براي مواجهه با چالش هاي وسيع تري چون ماليات و بيمه باقي نمي گذارد به همين جهت حضور يك مشاور سهم عمده اي در كاهش اين قبيل نگراني ها دارد.

آيا مي دانيد مهم ترين تاريخ هاي گرفتن مشاوره ماليات شركت ها كي هست؟

اظهارنامه ارزش افزوده: آخرين مهلت ارسال فصل زمستان ??، تا ?? ارديبهشت ?? خواهد بود.

اظهارنامه عملكرد: مهلت ارسال تا ?? خرداد هر سال و اشخاص حقوقي تا ? ماه بعد از سال مالي مي باشد.

اظهار نامه مستغلات: آخرين مهلت ارسال ، تا ?? خرداد ماه خواهد بود.

خلاصه ليست حقوق: آخرين مهلت ارسال خلاصه ليست حقوق ارديبهشت تا پايان خرداد ?? خواهد بود.

پلمپ دفاتر قانوني: آخرين مهلت ارسال پلمپ دفاتر قانوني كل و روزنامه سال ??، تا پايان سال ?? مي باشد.

ليست بيمه تامين اجتماعي: آخرين مهلت ارسال ليست بيمه تامين اجتماعي ارديبهشت، تا پايان خرداد ماه مي باشد.

در مورد ماليات شركت ها، آيا مي دانستيد؟

چنانچه درآمد مشمول ماليات مشخصه قطعي با رقم اظهار شده از طرف مؤدي بيش از پانزده درصد (??%) اختلاف داشته باشد، علاوه بر تعلق جرايم مقرر مربوط كه قابل بخشودن نيز نخواهد بود تا سه سال بعد از ابلاغ ماليات مشخصه قطعي از هر گونه تسهيلات و بخشودگي‌هاي مقرر در قانون ماليات‌ها نيز محروم خواهند شد.

پرداخت هايي كه كارفرمايان با عنوان حق المشاوره، حق حضور در جلسات، حق تدريس، حق تحقيق و حق پژوهش به اشخاص حقيقي غير از كاركنان خود پرداخت مي كنند، در حاليكه مشمول پرداخت كسورات بازنشستگي يا بيمه نيستند، بايد ?? درصد ماليات سالانه را پرداخت كنند.

وزارت امور اقتصادي و دارايي يا سازمان امور مالياتي مي تواند براي مودياني كه قادر به پرداخت بدهي مالياتي خود اعم از اصل و جريمه بصورت يكجا نيستند از تاريخ ابلاغ ماليات قطعي، بدهي مربوط را حداكثر بمدت ? سال تقسيط نمايند.

مودي مالياتي به موجب ماده ??? قانون ماليات هاي مستقيم اين حق برايش لحاظ شده است كه از اداره امور مالياتي بخواهد در هريك از مراحل مختلف وصول و اجرا، حق برخورداري از حداقل معيشت در چارچوب قوانين جاري برايش در نظر گرفته شود.

مودي حق دارد يك نفر نماينده از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن يا اتاق تعاون يا جامعه حسابداران رسمي يا مجامع حرفه اي يا تشكل هاي صنفي يا شوراي اسلامي شهر به انتخاب خود جهت شركت در هيات حل اختلاف مالياتي معرفي نمايد .

افرادي كه به تازگي شغلي برپا كردند موظفند پس از ? ماه اين موضوع را به سازمان امور مالياتي اطلاع دهند تا معافيت هاي مالي مشمول آنان گردد در غير اينصورت نه تنها از معافيت مالي برخوردار نمي شوند، بلكه ملزم به پرداخت جريمه ميگردند كه ?? درصد(??%) مازاد بر مالياتشان است.

 

از دادرسي مالياتي چه مي‌دانيد؟

صاحبان مشاغل اعم از حقوقي و حقيقي در موعدهاي مقرر بايد اظهارنامه هاي مالياتي خود را تقديم اداره امور مالياتي كنند. اين اظهار نامه ها پس از بررسي ممكن است رد يا تاييد گردند، در صورت تاييد كه ماليات اخذ مي گردد، ولي در صورت رد شدن پرونده، اداره ماليات مبلغي بالاتر از مبلغ اظهارشده توسط مؤدي را به‌عنوان ماليات در نظر مي‌گيرد، اگر مودي اين مبلغ را نپذيرد بايد از طريق مراجع قانوني به راي اداره ماليات اعتراض نمايد كه به اين فرآيند دادرسي مالياتي مي گويند.

چگونه مي‌توان دادرسي مالياتي را در كمترين زمان به نتيجه رساند؟

اين امر بستگي مستقيم به نوع دفاع مؤدي از اظهارنامه مالياتي و پرونده مالياتي خود دارد. اگر مؤدي بتواند به‌خوبي و با استناد به قوانين مالياتي مراجع رسيدگي به شكايت را قانع كند، پرونده مالياتي او به‌سرعت بسته مي‌شود. اما مسئله اينجاست كه چه كسي مي‌تواند آن‌قدر به قوانين تسلط داشته باشد كه نماينده اداره ماليات را شكست دهد.

اين امر تنها با بهره‌گيري از تجربه مشاوران مالياتي در امور دادرسي مالياتي محقق مي شود، در اين صورت مي توانيد با خيالي آسوده كسب‌وكار خود را مديريت كنيد و از درگيري بيهوده با اداره ماليات و پذيرفتن ريسك بالاي آن خودداري كنيد.

هزينه مشاوره تلفني مالياتي اشخاص حقوقي(شركتها)

هزينه مشاوره تلفني آرموو در بخش ماليات شركتها از قرار دقيقه اي ???? تومان است كه در مقايسه با مشاوره حضوري بسيار مقرون به صرفه است، دريافت مشاوره مالياتي حضوري با توجه به پيچيدگي، كميت و كيفيت پرونده هاي ارجاعي و حاذق بودن مشاور انتخابي متفاوت است، در حالي كه در مشاوره هاي تلفني آرموو مي توانيد از راهنمايي هاي ماهرترين مشاوران فارغ از پيچيده بودن پرونده ماليتان يا تخصصي بودن سئوالاتتان بهره مند گرديده و در وقت و هزينه خود صرفه جوئي نمائيد.

 تفاوت مشاوره مالياتي حسابداران چيست؟

  • تشخيص درست مشكل
  • هدايت صحيح مسئله به سمت حل شدن
  • رفع مشكل يا پيدا كردن بهترين راه براي به حداقل رساندن ضرر مشتري

چرا حسابدارن مشاوره تلفني مالياتي را ترجيح مي دهند؟

  • تخصصي بودن اين شغل، تجربه زياد و كمبود نيروهاي متخصص و كارآزموده در اين زمينه
  • عدم نياز به رفت و آمد
  • سهولت برقراري ارتباط و رفع مشكل با توجه به راه‌هاي ارتباطي موجود
  • انجام مشاوره در هر زمان

ماموريت آرموو در مشاوره ماليات شركت ها

ما در آرموو نهايت تلاش خود را به كار بسته ايم كه ماليات شما به نحوي عادلانه، منصفانه و معقول پرداخت شود.

 

در اين راه كوشيده ايم تمامي نيازهاي شما توسط مشاوران تخصصي در هر بخش شامل ارزش افزوده و ماليات هاي مرتبط با آن،ماليات عملكرد، ماليات حقوق، ماليات عملكرد، گزارشات فصلي، ليست بيمه و ارسال آن، تحرير دفاتر روزنامه و كل و همچنين ساير مباحث مالياتي در نظر گرفته شود، شما مي توانيد از طريق اپليكيشن يا مشاوره تلفني نياز خود را رفع نمائيد.

 

منبع: https://www.armoo.co/company-tax-advice/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.