دكتر ماكان آريا پارسا كارآفرين برتر ايران

۳ بازديد

دكتر ماكان آريا پارسا كارآفرين برتر ايران

زندگينامه، خاطرات:

 

او در دوران جنگ ايران و عراق در خانواده اي متوسط ??در شهر اصفهان به دنيا آمد. پدرش از نيروي دريايي ارتش ايران و در آن زمان در خليج فارس خدمت مي كرد و با وجود جراحات متعدد، هرگز راضي به ترك منطقه نشد و تا پايان جنگ فعال بود.

 

شايد روحيه نيرومند پدر براي فداكاري در راه خاك و وطن تا حدودي بر پسرانش تأثير گذاشته است تا اينكه بعداً مردمي مصمم و مصمم براي ايراني آزاد و آباد شدند.

 

 

ماكان آريا پارسا (زاده ?? فروردين ???? در اصفهان) كارآفرين، نويسنده، مشاور و مدير عامل ايراني در زمينه هاي مديريت، ارتباطات، بازاريابي و منابع انساني است. وي داراي مدرك دكتري كارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي، MBA از دانشگاه Ashtenbaisse برلين آلمان و فوق ليسانس مديريت از دانشگاه امير كبير تهران است.

 

 

ماكان  به دليل كار پدرش تا سن 15 سالگي در پايگاه دريايي بوشهر زندگي كرد. البته تجربه زندگي در بوشهر و فرصت ها و امكاناتي كه در اين منطقه وجود داشت، بعدها بر روحيه او تأثيري نگذاشت و از موقعيت جغرافيايي اين اقليم نظرات متفاوتي را استخراج كرد.

با زندگي در اصفهان و با بهترين شرايط براي خانواده، استعداد ذاتي ماكان  شكوفا شد و موفقيت هاي شگفت انگيزي در زمينه تحصيل به دست آورد. پس از پايان دوره متوسطه با رتبه ممتاز، در دانشگاه آزاد اسلامي در رشته مهندسي صنايع مشغول به تحصيل شد.

وي در اين مدت تحصيلات خود را ادامه داد و مدرك دكتري خود را در رشته كارآفريني از دانشگاه آزاد اسلامي اخذ كرد. علاوه بر اين، طبق مقرراتي كه در آن زمان بين دانشگاه اميركبير و دانشگاه آشتنبيس در برلين آلمان وجود داشت، مدتي به آلمان سفر كرد تا بتواند يك دوره جداگانه MBA زبان انگليسي را در آن دانشگاه و فارغ التحصيل آن بگذراند. پايان نامه كارشناسي ارشد او مبتني بر جهاني شدن آموزش الكترونيكي بود.

 

 

در اوايل دهه هشتاد با جراحاتي كه پدرش در دوران جنگ متحمل شد، مجبور به بازنشستگي زودهنگام شد و به همين دليل بوشهر را ترك كردند و دوباره در اصفهان زندگي كردند.

 

 

فضاي دانشگاه فرصتي براي بروز استعدادهاي دروني او شد و با مطالعات متعدد او در زمينه هاي كاري و كارآفريني، بستر مناسبي براي «آموزش» شكل گرفت.

 

همچنين در اثر تلاش و پشتكار بر اساس سه ويژگي مهم استقلال، ريسك پذيري و اعتماد به نفس با نهادهاي آموزشي از جمله جهاد دانشگاهي و موسسات آموزش عالي وارد همكاري شد.

 

 

او توانست كتاب هاي زيادي را ترجمه و تاليف كند، از جمله:

 

ترجمه:

 

پشت استراتژي چيست؟

 

شما برنده هستيد

 

اسرار قدرتمند بازاريابي

 

روحش شاد

 

بازاريابي گوريل

 

محكم بايستيد و با دستان خالي مذاكره كنيد

 

نويسنده:

 

بازاريابي مدرن

 

داستان هاي ناگفته ايده هاي مديريت

 

بازاريابي و تجارت اسلامي

 

روابط فردي و سازماني

 

كتاب‌هايي مانند توهم هوش 1 و 2 از پرفروش‌ترين آثار او هستند و به دوازده زبان زنده دنيا ترجمه شده‌اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد